باولایت تاشهادت

باولایت تاشهادت

جانم فدای رهبر
باولایت تاشهادت

باولایت تاشهادت

جانم فدای رهبر

تلاش بسیج برای تحقق اقتصاد مقاومتی و سازندگی کشور

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج همچون دفاع مقدس در عرصه سازندگی و اقتصاد مقاومتی و با دستان خالی و امکانات محدود جهاد اقتصادی را آغاز کرده و به حول و قوه الهی به دور از صحبت و شعار آن را ادامه خواهد داد. 

سردار سرتیپ بسیجی "محمد رضا نقدی" رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم افتتاح ۲۳ هزار طرح اقتصاد مقاومتی و ۳۸۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی که به مناسبت ۱۷ اردیبهشت سالروز بسیج سازندگی به فرمان رهبر معظم انقلاب در محل قدمگاه امام رضا(ع) شهرستان آبادان برگزار شد، اظهار کرد: امام علی(ع) با وجود آنکه شخص اول جهان اسلام بودند اما با دستان مبارک خود چاه و قنات کنده و کار و تلاش می‌نمودند. 

وی با تشکر از جهادگران بسیج سازندگی بیان کرد: جوانان جهادگری که ایام فراغت نوروز و تابستان را از راحتی دل کنده و در میدانی بسیار سخت‌تر از مدرسه و دانشگاه به مردم خدمت می‌کنند به امام علی(ع) تأسی نموده و آن امام بزرگوار را الگوی عملی خویش نموده‌اند. 

سردار نقدی با اشاره به نظریه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: پس از تدبیر امام خامنه‌ای در خصوص اقتصاد مقاومتی خیلی‌ها، خیلی سخنرانی کرده، کتاب نوشته و یا شعار داده‌اند اما تنها بسیج سازندگی بود که این اندیشه را عملی کرده و خط شکن و پیشتاز تحقق اقتصاد مقاومتی شد. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: بسیج همچون دفاع مقدس در عرصه سازندگی و اقتصاد مقاومتی و با دستان خالی و امکانات محدود این جهاد بزرگ را آغاز نموده و به حول و قوه الهی به دور از صحبت و شعار آن را ادامه خواهد داد. 

وی به افتتاح ۲۳ هزار طرح اقتصاد مقاومتی و ۳۸۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی اشاره کرد و ادامه داد: این آمار و ارقام مربوط به فعالیت‌هایی است که مدیریت سازمان بسیج سازندگی به صورت مستقیم انجام داده است. یقینا آنچه مهمتر است ترویج اقتصاد مقاومتی، گفتمان سازی تولید و ایجاد امید و نشاط در مردم بویژه روستاییان می‌باشد. 

سردار نقدی در همین خصوص افزود: روستای‌هایی که دیگر، تولید را کنار گذاشته و مصرف کننده شده بودند با اقدام بسیج سازندگی وارد عمل شده و سنت‌های دیرین و روش‌های قدیمی را با روش علمی روز، گره زده و کار جدی خود را در حوزه تولید مجددا آغاز نموده‌اند. 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین توجه به ظرفیت‌های مغفول و امکاناتی که مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند خواستار شده و تصریح کرد: باید تمام امکانات را برای تحقق اقتصاد مقاومتی به میدان آورد و با توجه به حضور جوانان جهادگر در عرصه سازندگی؛ وظیفه و تکریم مسوولان در این خصوص سخت‌تر می‌باشد. 

وی با اشاره به این نکته که هر ایرانی یک تولیدگر و هر خانه یک کارخانه تولیدی است، ادامه داد: از گروه‌های جهادی انتظار داریم با تغییر جهت از کارهای خدماتی به روستاییان نظیر ساخت خانه، راه سازی، آب رسانی و... به اقدامات تولیدی و اشتغال زا روی بیاورند و به قول معروف به جای ماهی گرفتن، ماهی گیری را آموزش دهند. 

گفتنی است در این مراسم مهندس عزیزی مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به ۳۸۰ پروژه افتتاح شده بیان کرد: در سال ۹۲ مجموعا ۷۶۱۱ پروژه آغاز گردید که تاکنون ۱۸۳۷ پروژه بهره برداری و مابقی پروژه‌ها در دست اقدام می‌باشند. 

عزیزی همچنین به ۲۳ هزار و ۳۴۲ کارگاه و واحد راه اندازی شده بسیج سازندگی در طرح‌های اقتصاد مقاومتی اشاره نموده و ادامه داد: احداث حوضچه پرورش ماهی، واحد‌های پرورش مرغ بومی، استخرهای پرورش ماهیان گرم آبی، کارگاه تولید کود ورمی کومپوست و واحد‌های پرورش دام سبک و سنگین از جمله این واحد‌ها می‌باشد. 

وی در ادامه افزود: راه اندازی کُلُنی‌های زنبور عسل، واحدهای تولید محصولات گلخانه‌ای، کارگاه فراوری میوه و سبزیجات، واحدهای تولید زعفران، واحد‌های پرورش ش‌تر مرغ و... نیز از جمله این ۲۳ هزار کارگاه می‌باشند که امروز در سراسر کشور افتتاح گردیده است. 

یاد آور می‌شود قدمگاه امام رضا(ع) در شهرستان آبادان به میمنت حضور چند روزه امام هشتم در این مکان، محل زیارت ساکنین استان و گردشگران می‌باشد. 

یا علی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.